Friday, December 21, 2007

သက္သတ္လြတ္

က်ေနာ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ခ်ိဳ႕ေတြဟာ သက္သတ္လြတ္စားၾကတာရွိပါတယ္။ သက္သတ္လြတ္နဲ႔ ပက္သက္လို႔က်ေနာ္ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ သိထားတာေလးကုိ မွ်ေ၀ ခ်င္လုိ႔ပါ။ ဒါေတြကို တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ သက္သတ္လြတ္ ကုိစားၾကတာေတြဟာ ကုသိုလ္ရတယ္လုိ႔ အယူမွားခဲ႔ၾကပါတယ္။ (က်ေနာ္ အားလံုးကုိ ဆုိလိုျခင္း မဟုတ္ပါ)

တစ္ခ်ိဳ႕ေတြကေမြးေန႔မွာ သက္သတ္လြတ္စားၾကပါတယ္ တစ္ခ်ဳိ႕ေတြက၀ါတြင္းသံုးလ မွာစားၾကပါတယ္ အဲတစ္ခ်ဳိ႕ေတြဆုိအၿမဲတမ္း စားၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ သက္သတ္ လြတ္စားတဲ႔အခါမွာ ကုသုိလ္ရတယ္လုိ႔ထင္ခဲ႔ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္းစာခဲ႔ဖူးၿပီးကုသုိလ္
ရတယ္လုိ႔ထင္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိကေရးသားတဲ႔ သက္သတ္လြတ္ႏွင့္ ကုသုိလ္စိတ္ ေဆာင္းပါးကုိဖတ္ၿပီးမွ အေၾကာင္းမွန္ေတြကုိ သိခဲ႔ရတာပါ။

သက္သတ္လြတ္စား႐ုံမွ်ျဖင့္ ကုသုိလ္မရႏုိင္သလုိ အသားငါးေတြစားျခင္းေၾကာင့္လည္း
အကုသုိလ္မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးလုိ႔ အဲဒီေဆာင္းပါးမွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။အစားစာသက္သက္
ေၾကာင့္ ကုသုိလ္စိတ္၊ အကုသုိလ္စိတ္ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ဆုိထားပါတယ္။

သက္သတ္လြတ္စားသံုးသူတစ္ေယာက္နဲ႔႔ အစံုစားသံုးသူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ အလွဴဒါနျပဳ ၾကရာတြင္ သက္သတ္လြတ္စားသံုးေနသူက ကုသိုလ္ပုိမရႏုိင္ပါဘူး။ အဓိက ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပဳလုိက္တဲ႔အလွဴဒါနအေပၚထားတဲ႔စိတ္ထားမွာ မူတည္ေနပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ ၾကေတာ့လည္း က်န္းမာေရးေၾကာင့္ သက္သတ္လြတ္စားၾကတာေတြရွိပါတယ္။
က်ေနာ္ေတြ႔ဖူးတဲ႔ အေနာက္တုိင္းသား(ႏုိင္ငံျခားသား) အမ်ားစုဟာ သက္သတ္လြတ္ စားၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူတုိ႔ကက်န္းမာေရးအတြက္ စားၾကတာပါ။ က်ေနာ္ဆုိလုိခ်င္တာက က်ေနာ္တုိ႔ အလွဴဒါနေကာင္းမႈကုသုိလ္ ျပဳလုပ္တဲ႔အခါမွာ သက္သတ္လြတ္စားျခင္း မစားျခင္းနဲ႔မသက္ဆုိင္ေၾကာင္းပါ။ သက္သတ္လြတ္စားလုိ႔ ကုသုိလ္ပုိမရႏုိင္ပါဘူး။ တစ္ကယ္ေတာ့ သက္သတ္လြတ္စားတဲ႔အလုပ္ဟာ ဘာသာ ေရးအလုပ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေဆာင္းပါးမွာဆုိထားပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ အသားေတြထဲမွာ မစားသင့္တဲ႔ အသားဆယ္မ်ဳိးရွိတယ္လုိ႔ ေဆာင္းပါးမွာ
ေဖာ္ျပထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ လူ၊ ေခြး၊ ျမင္း၊ ဆင္၊ က်ား၊ က်ားသစ္၊ ျခေသၤ့၊ ၀ံ၊ ေအာင္း၊ ေႁမြ တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ သက္သတ္လြတ္စားသည္ျဖစ္ေစ
မစားသည္ျဖစ္ေစ အဓိက က်ေနာ္တုိ႔ ျပဳလုပ္လုိက္တဲ႔ ေကာင္းမႈကုသုိလ္အေပၚထားတဲ႔
စိတ္ထားကသာ အေရးႀကီးပါတယ္။ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ႔ ဘေလာ့ဂါေမာင္ႏွမမ်ားအားလံုး ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမားခ်မ္းသာပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းရင္း . . .

0 ေယာက္ကဒီလုိျမင္ပါတယ္:

Post a Comment