Thursday, December 13, 2007

စိတ္

လူေတြမွာ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ စိတ္ပါပဲ။ ဤစိတ္ဆုိတာႀကီးကုိ ထိန္းလုိ႔ရခဲ႔ရင္
ေတာ့ ၿပီးၿပီ ဘာမွမလုိေတာ့ဘူး။ လူေတြကုိ ေပ်ာ္ေအာင္လုပ္ေနတာလည္း ဒီစိတ္ပဲ
၀မ္းနည္းေအာင္ လုပ္ေနတာလည္း ဒီစိတ္ပါပဲ။

က်ေနာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္ကလည္း ဒီစိတ္ကုိထိန္းဖုိ႔ ေဟာၾကားခဲ႔တာပါ။ စိတ္ဆုိတဲ႔ဟာ
က မေကာင္းတဲ႔ေနရာမွာ ပုိၿပီးေတာ့ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္ပါတယ္။ ဥပမာ က်ေနာ္တုိ႔ စာက်က္ေနတဲ႔အခ်ိန္ အိပ္ငုိက္တာ မေကာင္းမွန္းလူတုိင္းသိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီ
မေကာင္းတဲ႔ အိပ္ငုိက္တာကုိပဲ က်ေနာ္တုိ႔စိတ္ကလုိခ်င္တာေလ။ ဒါကုိလူတုိင္းလုိလုိ
ႀကံဳခဲ႔ဖူးမွာပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ အိပ္ငိုက္တယ္ဆုိတဲ႔စိတ္ကေန စာက်က္ခ်င္လာေအာင္ လုပ္ယူရတာလဲ
မလြယ္ပါဘူးေနာ္။ အိပါငိုက္ေျပေအာင္ မ်က္ႏွာသစ္ရတာနဲ႔ အခ်ဥ္ေလးစားရတာနဲ႔
အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ယူရတယ္။ ဒါေတာင္ သူကၾကာၾကာခံတာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ကုိ အလုိလိုက္ရင္ေတာ့ မေကာင္းတာျဖစ္မွာပဲေလ။

က်ေနာ္တုိ႔ လူ႕ခႏၶာတစ္ခုလံုးကုိ ဤစိတ္တစ္ခုက ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာပါ။ ႀကိဳက္တာ၊
မႀကိဳက္တာ၊ ခ်စ္တာ၊ မုန္းတာ၊ လုိခ်င္တာ၊ မလုိခ်င္တာ အုိ . . . အမ်ားႀကီးပဲ အဲဒီ
စိတ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ ျဖစ္ေနတာပါ။ ဒါေပမယ္႔ ဘယ္လုိဘဲေျပာေျပာ အဲဒီစိတ္ကုိ ထိန္း
ႏုိင္ဖုိ႔ အခက္သားဗ်။ က်ေနာ္တာ စိတ္အေၾကာင္းေလး ေရးေနတာ က်ေနာ္လည္း က်ေနာ္႔စိတ္ကုိ အခုထိ ထိန္းလုိ႔မရပါဘူး။

တစ္ကယ္လည္း ဘယ္သူမွလည္း စိတ္ကုိမထိန္းႏုိင္ၾကပါဘူး။ အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ
ထိန္းႏုိင္ၾကတာပါ။ တစ္ကယ္ထိန္းႏုိင္တဲ႔လူလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း တစ္ကယ္ရွားပါးပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း က်ေနတဲ႔စိတ္ဓါတ္ေတြကုိျပန္လည္းျမႇင့္တင္
ဖုိ႔ တရားစာအုပ္ေတြဖတ္ေနမိတယ္။ စိတ္ဒုကၡေရာက္မွ တရားစာအုပ္ေတြ လုိက္ရွာ
ဖတ္ရတာ ကုိယ္႔ကုိကုိယ္ေတာ့ ရွက္မိသားဗ်။ ဒါေပမယ္႔ မတတ္ႏုိင္ဘူးေလ က်ေနာ္႔
မွာ ေျပစရာဆုိလုိ႔ သာေတြပဲရွိတာေလ။

အရွင္ဆႏၵာဓိကေရးတဲ႔စာအုပ္ေတြကုိဖတ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တစ္ကယ္လည္းစိတ္
သက္သာရာရခဲ႔မိပါတယ္။ စိတ္ကနဂုိတုိင္းျပန္ေကာင္းသြားတဲ႔ အထိတိုင္မဟုတ္
ေတာင္မွ စိတ္သက္သာရာရတာကုိပဲ ၀မ္းေျမာက္မိပါတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့
ျပန္လည္ေကာင္းမြန္သြားမွာပါ။ အခုက ပူပူေႏြးေႏြးအခ်ိန္ဆုိေတာ့ ဒီေလာက္ေတာ့ ရိွမွာေပါ႔ေလ။အခုက်ေနာ္ သတၱ၀ါအားလံုးကုိ ေမတၱာပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေန ပါတယ္။ က်ေနာ္႔အေပၚ ေကာင္းခဲ႔တဲ႔လူေတြေရာ မေကာင္းခဲ႔တဲ႔လူေတြပါ ေမတၱာ ပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနမွာပါ။

တစ္ကယ္ေတာ့ လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာၿပီးဆုိကတည္းက ဒုကၡအတိနဲ႔ပါ။ ဒါကုိခံႏုိင္လည္ ရွိဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒုကၡကေန သုခကုိေျပာင္းႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ စိတ္တစ္ခုကသာတတ္ ႏုိင္တာပါ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဘေလာ့ဂါေမာင္ႏွမမ်ားအပါအ၀င္ လူသားအားလံုး ကိုယ္႔စိတ္ကုိ ေကာင္းမြန္စြာထိန္းႏုိင္ၿပီး ဘ၀ခရီးကုိ သာယာေျဖာင့္ျဖဴးစြာေလွ်ာက္ လွမ္းႏုိင္ၾကပါေစ . . .

2 ေယာက္ကဒီလုိျမင္ပါတယ္:

ေမပ်ိဳ said...

စိတ္က မေကာင္းဘက္ကို ယိမ္းမွန္းလည္းသိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ့စိတ္ကို ေကာင္းေကာင္းကို ထိန္းလို႔မရဘူး။ ကို္ယ္တစ္ေယာက္တည္းလားဆိုၿပီး အျခားသူေတြကို ႀကည့္လိုက္ေတာ့လည္း ထူးမျခားနား။ လူႀကီးေတြေတာင္ သူတို႔စိတ္ရဲ႕ေပ်ာ္ရႊင္ရာကို ဦးစားေပးႀကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူငယ္ျဖစ္တဲ့ သဲတို႔က ထိန္းႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခက္တာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုေမာ္စီေရ အတတ္ႏိုင္ဆံုးေတာ့ ထိန္းရမွာပဲ မဟုတ္လား။ နည္းလမ္းေလးရွိရင္လည္း ေပးပါဦးေနာ္။

လင္း said...

တကယ္အဖိုးတန္တဲ့စာေလးေတြအတြက္ေက်းဇူးပါ

Post a Comment