Wednesday, April 9, 2008

သႀကၤန္အလြမ္း



နာရီလက္တံေတြ တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ ေရြ႕လ်ားသြားတာ ဘာလုိလုိနဲ႔ သႀကၤန္ေတာင္ ေရာက္ေတာ့မွာကုိး။ အသက္တစ္ႏွစ္ ႀကီးသြားအံုးမွာေပါ႔။ က်ေနာ္လည္း ျမန္မာသႀကၤန္ကုိ မဆင္ႏႊဲရတာ ႏွစ္ႀကိမ္ေတာင္ရွိသြား ပါေကာလား။ အေ၀းေရာက္ေနေတာ့ အရင္တုန္းက သႀကၤန္အခ်ိန္ကုိ ျပန္လည္သတိရလြမ္းဆြတ္ မိတာေပါ႔ဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ တုိးတက္ေခတ္မွီေနတဲ႔ ႏုိင္ငံေတြကုိေရာက္က္ ဒီလုိသႀကၤန္အခ်ိန္အခါဆုိ မိခင္ျမန္မာႏုိင္ငံႀကီးကုိ ျပန္ခ်င္ၾကမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေတာ့ ခံစားမိတယ္။

သႀကၤန္မွာ ေပ်ာ္ပြဲဆင္ႏႊဲႏုိင္ၾကသလုိ ဥပုပ္သီလေစာင့္တည္လုိ႔ အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္အခါလည္း ျဖစ္ျပန္ တယ္ေလ။ သႀကၤန္ပြဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ဆယ္႔ႏွစ္ရာသီပြဲေတာ္ေတြထဲက အႀကီးက်ယ္ဆံုးပြဲေတာ္တစ္ခုပဲေလ။ ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းေျပးျပန္ၿပီး ေရပက္ခ်င္လာၿပီးေနာ္။

သႀကၤန္နဲ႔ပက္သက္လုိ႔ က်ေနာ္တို႔နယ္အေၾကာင္း နည္းည္းေျပာခ်င္တယ္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔နယ္မွာက သႀကၤန္ရက္ေတြကုိ ၿမိဳ႕ေတြနဲ႔သတ္မွတ္ၿပီး လည္ၾကတာေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕ဆုိ သႀကၤန္ အၾကတ္ေန႔က်တယ္။ သႀကၤန္အၾကတ္ေန႔ဆုိ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ ေမာ္စီတုိ႔ မုိးလင္းကတည္းက အိမ္ကေနထြက္တာ မုိးခ်ဳပ္လုိ႔ ညဥ့္နက္မွ အိမ္ျပန္ေရာက္တယ္။ သိပ္မလည္ပါဘူး ၿမိဳ႕ပတ္ရုံေလးပဲ။ အၾကတ္ေန႔ဆုိ က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕က ဗဟုိမ႑ပ္ကလည္း စည္သလားမေမးနဲ႔ မေျပာျပဘူး။ အရင္တုန္းကဆုိ နာမည္ႀကီးအဆုိေတာ္ေတြလည္း လာတယ္ဗ်။ အခုေတာ့မသိေတာ့ပါဘူး ေနျပည္ေတာ္ဆုိတာႀကီး ျဖစ္ကတည္းက တစ္ျခားၿမိဳ႕ေတြမွာ နာမည္ႀကီး အဆုိေတာ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ရွားသြားတယ္။

အဲ အၾကတ္ေန႔ ႏွစ္ရက္က်တဲ႔ႏွစ္ေတြဆုိ ေမာ္စီတုိ႔ အိမ္ကုိျပန္မေရာက္ျဖစ္ဘူး။ သိပ္မလည္ရွာပါဘူးဗ်ာ။ အဲအိမ္ျပန္ရင္လည္း အ၀တ္စားလဲၿပီးျပန္ထြက္တာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ေရပက္မ႑ပ္က ၿမဳိ႕ထဲအ၀င္၀မွာ ဆုိေတာ့ ေရပက္ခံထြက္တဲ႔ကားေတြ က်ေနာ္တုိ႔မ႑ပ္ကုိမလြတ္ဘူးေလ။ ေရပက္ခံထြက္တဲ႔ကားေတြ နည္းည္းပါး သြားတဲ႔ အခါမွာဆုိ မုန္႔လံုးေရေပၚတုိ႔ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္တုိ႔ လုပ္စားၾကတယ္ ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ႔။
ဟီးးး ျပန္ခ်င္လုိက္တာဗ်ာ။

အဲ က်ေနာ္႔ကုိ မ႑ပ္က အကုိတစ္ေယာက္က အရည္ေတြတုိက္တယ္ဗ်။ ဟုိလက္ဖက္ရည္ၾကမ္း အေရာင္လုိ ပုလင္းျပားေလးနဲ႔ အခ်ိဳရည္နဲ႔ေရာထားတယ္ ေသာက္လုိ႔ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ကခ်မ္းေန တာေတာင္ အဲဒါေသာက္ၿပီး မခ်မ္းေတာ့ဘူးဗ်။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မ႑ပ္မွာလူေတြမ်ားလာသလုိခံစားရတယ္ ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ႔ဗ်ာ။ တစ္မ်ိဳးမထင္နဲ႔ က်ေနာ္လူတစ္ေယာက္ကုိ ႏွစ္ေယာက္လုိ႔ျမင္သြားတာနဲ႔ လူမ်ားသြား တာေလ ဟဲဟဲ အေပ်ာ္ပါ။

က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕မွာက သႀကၤန္ပြဲမွာ ရန္ျဖစ္တာတုိ႔ဘာတုိ႔ သိပ္မရွိဘူး။ အဲဒါေလးေတာ့ ေကာင္းတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔ မ႑ပ္က သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔စုၿပီး ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိဆြမ္းပုိ႔တယ္ဗ်။ အဲေန႔လည္ ေလာက္မွ ေရပက္ခံထြက္ၾကတယ္။ က်ေနာ္ကေရပက္ခံထြက္တာ သိပ္မရွိဘူး ေရပက္ရတာကုိပဲ ပုိသေဘာက် မိတယ္ဗ်။ အရင္းတုန္းက သႀကၤန္ရက္ကေလးေတြကုိ လြမ္းတယ္ဗ်ာ။ ဘာလုိလုိနဲ႔ ျမန္မာျပည္ သႀကၤန္နဲ႔ေ၀းခဲ႔တာ ႏွစ္ႏွစ္ေတာင္ရွိၿပီးကုိး။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ သႀကၤန္ပြဲကုိ က်ေနာ္ေမာ္စီ လြမ္းဆြတ္တမ္းတရင္း . . . .

7 ေယာက္ကဒီလုိျမင္ပါတယ္:

ျမန္မာျပည္ကိုလြမ္းတယ္ said...

အကိုေမာ္စီေရ..တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ေနာ္
ေမလဲျမန္မာျပည္သၾကၤန္နဲ.ေ၀းတာနွစ္ၾကိမ္
ရွိသြားျပီ။အကိုတို.ျမိဳ.ကဘယ္ျမိဳ.လဲဗ်ိဳ။
မ႑ပ္မွာမုန္.လံုးေရေပၚတို.၊ေခါက္ဆြဲေၾကာ္
တို.လုပ္စားတယ္ဆိုလို. လာလည္မလို.ေလ။ဟဲဟဲ။

ပန္းခေရ said...

ကိုေမာ္စီေရ
က်ေနာ္ဆိုသၾကၤန္မဆင္ႏႊဲတဲ့အၾကိမ္ေပါင္း
မနည္းဘူး
လမ္းထိမ္မွာထိုင္ၾကည့္ရတဲ့ အရသာေလးကိုပဲ
စြဲလန္းေနတာ
ေရပက္ခံလည္းမထြက္တာၾကာေပါ့
း)
ဒီနွစ္လည္းထြက္ရဘူးေလ
ဒီလိုဒီလုိ

ေနလင္း said...

ကၽြန္ေတာ္လည္း သႀကၤန္လြမ္းတာကုိ ေတာင္ႀကီးခ်ယ္ရီမွာ ပိုစ့္တင္ထားတယ္...အဆင္ေျပရင္သြားဖတ္လိုက္ပါအံုး...
ကုိေမာ္စီက ၂ ႏွစ္ပဲရွိေသးတာ..ကၽြန္ေတာ္က ၃ ႏွစ္ရွိျပီ :( ..

ႏွင္းသဇင္ said...

ကိုႀကီးေမာ္စီေရ ညီမလည္း ျမန္မာျပည္ ျပည္ခ်င္ေနျပီဗ်ိဳ႕ ျမန္မာျပည္က သႀကၤန္ေလာက္ေပ်ာ္ဖို႔ ေကာင္းတာလဲ ျမန္မာျပည္က သႀကၤန္ပဲ ရွိတာပဲ

Pinkgold said...

အံမယ္ ႏွစ္ ႏွစ္ကေလး သၾကၤန္နဲ႔ လြဲရတာကို မ်ားေနာ္
သူမ်ားေတြဆို ေမာ္စီထက္ေတာင္ ဆိုးေသး
ဆယ္စု ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ေတာင္ ရွိေလာက္ေရာေပါ့
အားမငယ္နဲ႔.. အဆင္ေျပရင္ ျပန္လာခဲ့

emayarKhin said...

သၾကၤန္လြဲတဲ႔ႏွစ္ခ်င္းေတာ႔
မၿပိဳင္ေတာ႔ပါဘူး...........
ဘာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္လြမ္းတာေတာ႕
ေတာ္ေတာ္လြမ္းတယ္...........
လြဲတာလဲေတာ္ေတာ္လြဲတယ္..........

စိုးထက္ - Soe Htet ! said...

လြမ္း .. ဆက္လြမ္း :P

Post a Comment